[Openfire-br] SKYPE

Daniel Gaspary dgaspary at gmail.com
Wed Nov 27 11:47:01 BRST 2013

"It’s not possible to connect the Skype network without official Skype
client running. Therefore you have to have official Skype client installed.
Official Skype client is then run for every connected user and Spectrum 2
communicate with it using the DBus interface."

Que baita gambiarra.

Infelizmente é a única forma que deve funcionar. A MS não quer que ninguém
use de outro jeito.

Se bobear, até esse enjambre feito vão tentar evitar, tecnicamente (um
CAPTCHA por exemplo), ou legalmente.